Seni on trompetist Allan Järve lasknud muusikal enda eest kõneleda, sageli just oma kolleegide koosseisudes. Nüüd aga tasuks kodumaisel kultuuriajakirjandusel nõutud trompetistil nööbist haarata, sest ilmunud on tema esimene kauamängiv "Blinding Yesterday". Järve muusika jutustab, tõepoolest, nii mõndagi. On ju tegemist autoriplaadiga. Uudishimulikumad meist soovivad nüüd aga teada, miks on "eilne pimestav", miks just antud lugude kimp ja miks alles nüüd. Põhikoosseis, Allan Järve trompetil ja flüügelhornil, Madis Muul klaveril, Janno Trump bassil ja Tõnu Tubli trummidel, liigub "Blinding Yesterday" siinsetel laius- ja pikkuskraadidel vägagi omast instrumentaaljazzi rada. Siin leidub nii tõtakat ja mehist hoogu kui läbi tunnetatud ballaade. Kõigile nii armsaks saanud kombinatsioonid Tafenaudest, Remmelitest, Mälganditest ja teistest alati ilmeksimatult ühte sulanduvatest kodumaistest jazziprofessionaalidest on sel debüüdil siiski kõrvale jäetud. Selles mängus pakutakse välja hoopis teine pasjanss. Ainuüksi Tõnu Tubli folgi- ja eksperimentaalsemat laadi sooloprojektide juurest korraks jälle jazzi juurde meelitamine on tore üllatus. Ja sageli pigem kontrabassi eelistav stiil, saab sel albumil üsnagi uue värvingu tänu Janno Trumbile, kelle pärusmaaks on basskitarr. Madis Muul aga, kes on siinse jazzi kogukonna silmis vägagi tuntud pianist, on laiema kuulajaskonna vaateväljas ometi pisut radari alla jäänud. Ilmaasjata. Parandatagu see viga. Kuulakem Allan Järve plaati.
Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.