Juba kolmandat korda tõstab Raadio Tallinn kuu plaadina esile järjekordse Karmen Rõivassepa albumi. Tema värskeim kauamängiv "Ambivalence" ei tõesta pelgalt tema kindlameelset joont oma erialastes valikutes, vaid ka võimet liikuda tõusvas joones üha edasi ning pakkuda jazzisõpradele läbinisti nauditavaid, detailirikkaid elamusi. Ei ole sugugi liialdus öelda, et Karmen Rõivassepa ja Aarhus Jazz Orchestra näol on kaks võrdväärset leidnud teinetest. Harva kohtab bigbändi albumite seas sedavõrd klaari, kohati isegi meditatiivset kõlapilti. Olles aastaid Eestist eemal elanud, on Rõivassepa käekirjas jätkuvalt sees see ehteestlaslik tempereeritud samm ja ühtlasi mõtlik sisemaastik. Täpsus ja värskus käsikäes soojusega. Ka hoogsamas materjalis. Siin ongi oluline märkida, et lisaks täiemahulisele autorlusele, kannab seda kauamängivat eelkõige Rõivassepa areng seadete loojana. Seitsmest palast kuue arranžeerijana loob ta põnevate kihistustega tervikteose, mis Aarhus Jazz Orchestra poolt peenetundeliselt ja täiuslikult teostatuna pääseb oma mitmetahulisuses mõjule, jäädes samas tervikmaastikuks. Kuulajal on lihtne vajuda mingisse kaitsvasse ja kandvasse muusikasängi, isegi tormakamates palades. On instrumentaale, on inglisekeelset ja eestikeelset vokaali, mis nagu alati Rõivassepa puhul, on klaar kui oja, kuid ikka sügavalt mõtestatud. On unenäolist, on kelmikat, on lühidat ja löövat, on suurteose mõõtu palasid, on täpset Aarhus Jazz Orchestra ühismängu Nikolai Bøgelundi juhtimisel ning solistide võrratuid improvisatsioone. Viimased eeldaksid juba eraldi täispikka kirjutist. "Ambivalence" on filosoofiline seisukohavõtt - muusikalised pildid näituselt, mis püüab vastata küsimusele, kuhu paikneb inimene tihedaks tikitud ja liigtõttavas maailmas, mäletades samas oma loomulikku, looduslikku tukset.

Kommentaarid
Alates 02.04.2020 kuvab ERR kommenteerija täisnime.